Realizując art. 13 ust. 1 i ust.2 Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r (UE 2016/679) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO), Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. poz. 1000,o ochronie danych osobowych, Spółdzielnia Mieszkaniowa Cuprum informuje, że na podstawie w/w przepisów przysługują Pani/Panu określone prawa:
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Spółdzielnia Mieszkaniowej „Cuprum” z siedzibą w Polkowicach ul. Kolejowa 24A, 59-100 Polkowice , reprezentowana przez Zarząd Spółdzielni.
- Inspektorem Ochrony Danych jest Agnieszka Gruszczyńska. Kontakt z Inspektorem jest możliwy w siedzibie Spółdzielni ul. Kolejowa 24A, 59-100 Polkowice lub e-mail iod@smcuprum.polkowice.pl
- Przetwarzanie danych osobowych członków Spółdzielni i osób niebędących członkami Spółdzielni przez Spółdzielnię Mieszkaniową będzie dla realizacji celów określonych w Statucie Spółdzielni oraz powszechnie obowiązujących przepisach prawa ( ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych Dz.U.z 2018r poz.845, ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze ( Dz.U z 2017r poz.1560 z późn.zm, tj. dla zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych i innych potrzeb członków Spółdzielni oraz ich rodzin i osób niebędących członkami Spółdzielni, ale korzystających z jej zasobów, przez zapewnienie prawidłowej eksploatacji i utrzymanie właściwego stanu technicznego zasobów Spółdzielni lub związanych z prowadzeniem działalności zarządzania i administrowania nieruchomościami.
- Dane osobowe przetwarzane są przez Spółdzielnię Mieszkaniową na podstawie przepisów prawa, przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, dla jakiego zostały zebrane, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji.
- Prawo dostępu do treści , na podstawie art. 15 Rozporządzenia;
- Prawo do sprostowania danych, na podstawie art.16 Rozporządzenia;
- Prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 Rozporządzenia
- Prawo do ograniczenia ich przetwarzania, na podstawie art. 18 Rozporządzenia;
- Prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 Rozporządzenia;
- Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,na podstawie art. 21 Rozporządzenia,
- W przypadku, w którym przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się na podstawie zgody ( art.6 ust.1 litera a Rozporządzenia) , przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia. Administrator w niektórych sytuacjach będzie przekazywał dane osobowe, jeśli będzie to konieczne, do wykonania usługi. Odbiorcami danych osobowych będą tylko podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa. Kategorie odbiorców są ściśle związane z profilem działalności Spółdzielni polegającym na administrowaniu nieruchomościami. Będą to firmy zajmujące się m.in. wywozem śmieci, pracami budowlano-montażowymi, dostarczaniem mediów, tworzeniem systemów informatycznych do obsługi Spółdzielni itp.
- Spółdzielnia, jako Administrator Danych, deklaruje, że nie przekazuje i nie zamierza przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego.
- Spółdzielnia Mieszkaniowa nie profiluje danych osobowych osób wymienionych w pkt.3.
- Podanie danych osobowych jest: obowiązkiem ustawowym/warunkiem realizacji pisma/wniosku/warunkiem zawarcia umowy/inne/. Jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania danych, a konsekwencją niepodania danych będzie nie rozpatrzenie pisma/wniosku/nie zawarcie umowy/inne/.
Dane dłużników przetwarzane są w celu windykacji należności na podstawie Ustawy z dnia 15.12.2000r. o spółdzielniach mieszkaniowych realizując prawnie uzasadniony cel administratora danych.
Monitoring wizyjny. Spółdzielnia przetwarza dane osobowe gromadzone przez monitoring wizyjny – wizerunek, w celu zapewnienia bezpieczeństwa oraz ochrony mienia znajdującego się na terenie siedziby Spółdzielni przy ul. Kolejowej 24 i 24A (RODO, art 6 ust.1 lit.f tj. usprawiedliwiony cel administratora- zapewnienie bezpieczeństwa osób fizycznych przebywających na terenie Spółdzielni oraz ochrona mienia.
Dane z monitoringu wizyjnego przetwarzane są przez okres nieprzekraczający 21 dni chyba, że stanowi on dowód w postępowaniu, który zostaje udostępniony jedynie uprawnionym podmiotom takim jak policja, prokuratura. Wówczas okres przetwarzania ulega przedłużeniu do czasu zakończenia postępowania.
Dane dotyczące usterek i awarii przetwarzane są w celu wykonania niezbędnych napraw zgłaszanych przez mieszkańców na podstawie RODO art. 6 ust.1 lit.b.
Dane osób biorących udział w przetargach dotyczących np. sprzedaży mieszkania przez Spółdzielnię, dotyczą osób/podmiotów, biorących udział w tym procesie przetargowym i przetwarzane są na podstawie RODO art.6 ust.1 lit.b
Dane dotyczące korespondencji przetwarzane są w celu realizacji właściwego obiegu i nadzoru nad korespondencja. Dane te przetwarzane są na podstawie RODO art. 6 ust.1 lit.c
Informacje o pracownikach przetwarzane są w celu prowadzenia dokumentacji pracowniczej. Dane te przetwarzane są na podstawie Kodeksu Pracy ( Ustawa z dnia 26.06.1974r z póź.zm.) oraz obowiązujących przepisów prawa lub okresu obowiązywania umowy. Dane osobowe przechowuje się ze względu na obowiązki wynikające z regulacji księgowych i podatkowych, przez okres ich trwania i do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń. Wszystkie informacje stanowiące dane osobowe są minimalizowane w stopniu umożliwiającym ich prawidłowe przetwarzanie.
Ponadto informujemy Państwa, że Spółdzielnia Mieszkaniowa ma obowiązek udostępniać innym członkom rejestr członków oraz inne dokumenty określone przepisami prawa oraz statutem Spółdzielni (np. art. 81 i inne ustawy o sm), w których mogą znajdować się Państwa dane .
W związku z powyższym przypominamy, że jest uruchomione Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta ( E- BOK). Osoby, które posiadają prawo do lokali będących w zasobach Spółdzielni mają możliwość przeglądania informacji dotyczących opłat za lokal, naliczeń czynszowych, wnoszonych wpłat i rozliczeń mediów. Osoby zainteresowane wglądem do swojej kartoteki finansowej proszone są o kontakt ze Spółdzielnią pok. nr 4 lub 5 (wraz z dowodem tożsamości) w celu dopełnienia formalności związanych z udostępnieniem i korzystaniem E- BOK.
Wniosek osoby fizycznej o realizację prawa Zgloszenie-realizacji-praw-z-zakresu-Ochrony-Danych-Osobowych